Om Golfbanen

Billede 11-06-2016 14.29.41Billede 11-06-2016 14.20.01Billede 11-06-2016 13.31.55 Billede 11-06-2016 15.36.09

Banen er anlagt i 1989, udvidet i 1992 og omlagt og moderniseret i årene 2004-9 i forbindelse med et nyt klubhus og en ny 6-hullers kortbane.Banen bølger sig gennem et bakket og åbent fjordlandskab, hvor det mere er de vide udsigter over Lem Vig og Lidenlund end blæsten og bakkerne, der tager pusten fra en, men som på de gode gamle sea-side baner spiller bakkerne og vinden selvfølgelig med – og mod.

På trods af landskabets kurver er der næsten ingen blinde slag, fairways er gennemgående brede, men det er ikke ligegyldigt, hvilken side man ligger i, og korrekt afstandsbedømmelse til de både højt og lavt liggende greens er vigtig.

Hullerne er varieret og strategisk udformet, så hele slagrepertoiret og hovedet skal i brug, men de vel tænkte og veludførte slag belønnes.

Banen er meget velholdt med særdeles flotte fairways, hurtige greens og en spændende rough. Der findes en stor flot øvelsesgreen, en meget spændende og helt unik niveauopdelt indspilsgreen og en dejlig drivingrange lige ved klubhuset

Starthullet ligger naturligvis også ved klubhuset, ligesom afslutningshullet med den flotte sø kan nydes fra terrassen.

Efter spillet er der mulighed for at tage et gratis bad i vores nye dejlige klubhus, og herefter nyde lidt at spise og drikke i Golf-cafeen.

Tak for besøget og på gensyn.
Lemvig Golfklub