Banestatus

Information til vores green fee spillere skrevet på bag tag:

Velkommen til Lemvig Golfklub.
Du er nu på vej ud på en af Danmarks smukkeste golfbaner med en fantastisk udsigt til fjord, sø og smeltevandsdale fra istiden.
Banen ligger højt, og vi har derfor vinden i spil, som en ekstra udfordring.Et godt råd fra de lokale spillere:  Brug 3-køller i stedet for driver, når det blæser.
Kig godt efter bolden, hvis du lander din bold udenfor vores brede fairways. Rough´en er vores “skov”, Så forvent ikke, at du altid kan finde din bold i rough´en. Men har vores får været på besøg og gjort deres arbejde, er der normalt ingen problemer med at spille videre fra en mildere rough.

2. marts 2015:
Hvad laver tre ældre mænd på træningsbanen en mandag?
De fik en god ide:
De fik chefgreenkeeperen til at indgå en aftale med Kommunen om at få repareret naturstien langs med træningsbanen. De nordligste 250 meter af stien var i meget dårlig forfatning og faktisk farlige at cykle på. Kommunen skulle betale stenmelet til ny belægning og Golfklubben skulle udføre arbejdet.
Det var lige en opgave der passede Svend Åge Henriksen, Anton Laustsen og Gunnar Pedersen. Sammen med chefgreenkeeper Erling Raundahl gik de i gang mandag morgen kl. o7,00 og var færdige mandag eftermiddag kl. 14,15. Et flot stykke arbejde udført med 3 raske frivillige. Nå, det skulle vel bare mangle, gennemsnitsalderen for de tre er trods alt kun 73 år.

Natursti febr 15 004Natursti febr 15 001Natursti febr 15 005

25. februar 2015
Hvorfor ligger der hvide korn på vores sommergreens?
Jordbundsprøverne fra efteråret viste, at vi skal have tilført nogle makro-næringsstoffer.
Der gødes ikke med kvælstof nu. Det sker først, når vi har højere temperaturer.

17. december 2014
Fårene er nu i slugten ved Horn Sø og skal være der vinteren over, – hvis vi ikke får isvinter.
Greenkeeperne var ude kl. 9 – og Anton stod klar et kvarter senere for at tage hegnet ned.

foto 1foto 2foto 3

Rimfrost – hvad gør det egentlig ved banen ?

Rimfrosten sidder som en belægning på græsplanterne, og når man træder på dem, springer cellevæggene på planterne, og de fleste dør. Planter, som overlever, vil være svækket og nemme ofre for en række svampesygdomme. Specielt i fugtige perioder fra september til april forøges disse svampes aktivitet, og da vi i samme periode har ringe eller ingen vækst, er vores bane meget sårbare i den periode.

Hvorfor lukker vi sommer greens?

Svampen har i år specielt gode betingelser grundet den for årstiden høje temperatur samt den megen regn og overføres med vores fodtøj, vognhjul, ind på forgreens og greens. Svampene kan ødelægge græsset, og man kan komme langt ind i sommeren, før en angrebet green får et ordentligt græsdække. Det reetablerede græs er ofte ukrudtsgræs, der har ringe sygdomsresistens og generelt kræver meget pleje. I så tilfælde er en ond ring begyndt.

01.12.214

Klik her for at læse alle nyheder fra baneudvalget