Old Boys turneringskalender og specielle matcher

Turneringskalender 2024

Intern Old Boys turnering: Der spilles hver tirsdag formiddag undtagen helligdage ifm. jul og nytår.
Den første tirsdag i måneden i sommersæsonen spilles en speciel match. I 2024 på følgende datoer:
2. april, 7. maj, 4. juni, 6. august, 1. oktober og 5. november
Old Boys mesterskabet afvikles over 2 dage, den 3. og 17. september som slaggolf.
Old Boys mesterskabet for 80+ afvikles ligeledes som slaggolf den 3. og 17. september på 9 huller

Tilmelding i golfbox til interne tirsdagsmatcher senest 16:00 om mandagen.

Herunder følger planerne for vore forskellige turneringer:

Vestjysk Old Boys samarbejde: Dejbjerg, Herning Holmsland, Lemvig og evt. flere
Samarbejdsklubberne: Nordvestjysk, Struer, Sydthy og Lemvig.
Onsdagspigerne, klubbens årlige udflugt og specialmatcherne

Spilledag                             Turnering                         Spillested.

Tirsdag den 14. maj                   Samarbejdsklubberne       Lemvig

Tirsdag den 11. juni                 Samarbejdsklubberne       Sydthy

Tirsdag den 13. august              Samarbejdsklubberne       Struer

Torsdag den 22. august          Venskabsmatch Vestjysk Old Boys Lemvig

Mandag den . august – onsdag den . august golftur til Tyskland

Tirsdag den 10. september     Samarbejdsklubberne       Nordvestjysk

Tidsplan for interne matcher:

Tirsdag den 2. april               Tee 49

Tirsdag den 7. maj                 2 mands Texas Scramble

Tirsdag den 4. juni                 Norsk Stableford

Tirsdag den  2. juli                Match med Onsdagspigerne

Tirsdag den 9. juli                 Sommerudflugt til Struer

Tirsdag den 6. august            Holdmatch

Tirsdag den 3. september     1. afdeling Old Boys mesterskabet (slaggolf (max 5 ekstra slag)

Tirsdag den 17. september   2. afdeling Old Boys mesterskabet (slaggolf max 5 ekstra slag)

Tirsdag den 1. oktober         4 mands Texas scramble

Tirsdag den 5. november      Generalforsamling og Irsk Rumble

Tirsdag den 10. december    Julefrokost  ( der spilles 9 huller med 2 selvvalgte jern)

Deltagere i matcher tilmeldes via Golfbox. Vejledning findes på hjemmesiden under OB-nyt.
Indbetalinger fra medlemmer betales til OB klubbens bankkonto, Vestjysk Bank reg.nr. 7730 kt.nr.
0001117535 ( husk at oplyse navn og medlemsnummer) Det gælder:
• Kontingent 2024 er fastsat til 350 kr.
• Deltagerbetaling vedr. Matcher i turneringen Vestjysk Old Boys og Samarbejdsklubberne
• Udflugten den 9.7.24
Deltagere i tirsdagsmatcherne betaler selv for frokost.
Gæstespillere: 25 kr. pr gang (kun 3 gange pr år) betaler kontant ved tilmelding.

Tilmelding online   via Golfbox:    **  VEJLEDNING  **

Gør følgende:

1. Gå ind på Golfbox      (med dit medlemsnummer  60-xxxx)
2. HELT nederst i venstre side  står der  Klubturnering  : __ TRYK
3. Scroll ned (kør ned) til den måned, hvor matchen spilles i
4. Her står : OB XXXmatch  2020___ TRYK
5. Øverste hjørne side (blå)  Tilmeld  her:  __  TRYK
6.    (Dit navn kommer nu frem)
7.   TRYK       FORTSÆT

8. __TRYK       LOG UD

7.  Log ud…..så har du tilmeldt dig en match:-)

8. Du kan nu se på din egen side på Golfbox, hvilke matcher, du har tilmeldt dig!!

9. Hvis du har fortrudt en tilmelding, kan du altid melde fra. Gør det samme en gang til :-) og frameld.

10. Husk sidste tilmeldingsfrist. Efter denne dato kl 12:00 , kan du IKKE tilmelde dig !!!!!

Specielle matcher 2024

Norsk Stableford: Der spilles efter normale stableford-regler, dog skal hver spiller kaste bolden én gang pr. hul. Kommer spilleren i hul uden at have brugt sit kast, tildeles vedkommende 2 straffeslag.

Holdmatch: Alle spiller sin egen bold. 3 bedste scores på hullet tæller til holdet.

Tee 49: Alle slår ud fra tee 49. Antal slag fremgår af scorekortet.

2 mands Texas Scramble:   Holdturnering for 2 spillere på hvert hold. Begge driver  på hvert hul. Holdet vælger stedet for det slag, man synes er bedst. Stedet markeres og spilleren spiller sit næste slag. Makkeren placerer sin bold på næsten samme sted (indenfor et scorekort) og spiller sin bold. Derefter vælger holdet igen, hvilket af de 2 nye slag, der er det bedste. Og så samme procedure igen. Sådan fortsættes til bolden er i hul. På greenen er man skarp med markering og put fra samme sted. Der holdes regnskab med , hvis drive, der vælges. Begge spillere skal have sit drive valgt mindst 7 gange. Der føres kun et scorekort, hvor holdets spillehandicap fremgår, og hvor holdets slag, som omregnes til points anføres. Resultatet føres elektronisk.

4 mands Texas Scramble .  Matchen spilles som en holdturnering for 4 spillere på hvert hold.  På hvert hul slår alle ud, hvorefter man vælger stedet for det bedste slag. Stedet markeres og her placerer de 3 andre deres bolde (indenfor et scorekorts bredde og længde), og alle slår deres andet slag herfra og så fremdeles for de næste slag.  Der holdes regnskab med, hvis udslag der vælges, idet hver enkelt spiller skal have sit udslag valgt mindst 4  gange. De sidste to udslag er med valgfri spiller.  Der spilles efter slagspilsreglerne og med bruttoscore (d.v.s. fra scratch). Holdene er sammensat, således at handicapgennemsnittet er tilnærmelsesvis det samme for hvert hold.  Der føres kun et scorekort, hvor holdets bedste score på hvert hul anføres. Det samlede resultat er holdets  bruttoscore.

Irsk Rumble: Der spilles i en række. Holdet består af 4 spillere (evt. med Pedro), som alle spiller deres egen bold. Der føres kun et scorekort.

18 huller:

• Hul 1 – 5       Kun holdets bedste score på hullet tæller