Turneringsbestemmelser

Klubmesterskaber 2024
Klubmesterskaberne foregår over 2 weekender:

• 24. – 25. august slagspil og stableford
  • 07. – 08. september hulspil

Ønske om starttider til Klubmesterskaber afgøres af turneringslederen.
Der kan ikke ønskes start kl. 08, hvis ens gruppe eksempelvis starter kl. 10.30.

Turneringsbestemmelser

Klubmesterskabet består af 2 x 18 huller brutto slagspil eller stableford, alle tilmeldte spiller begge dage.
De 16 bedste fra slagspil er kvalificeret til hulspil den 7. – 08. september.

Alle der er betaler fuldt kontingent og med hjemmeklub i Lemvig Golfklub kan deltage.

Damer spiller fra tee 49 og herrer spiller fra tee 58.
Herrer B, stableford spiller fra tee 55.

Vi spiller med følgende rækker:

• Drenge junior, slagspil, 0 – 18 år
  • Pige junior, slagspil, 0 – 18 år
  • Damer veteran, slagspil, 70 – 99 år
  • Damer Old Girl, slagspil, 55 – 69 år
  • Damer senior, slagspil, 18 – 54 år
  • Herrer veteran, slagspil, 70 – 99 år
  • Herrer Old boys, slagspil, 55 – 69 år
  • Herrer senior, slagspil, 18 – 54 år
  • Damer A, stableford hcp. 12 – 25
  • Damer B, stableford hcp. 25,1 – 54
  • Herrer A, stableford hcp. 12 – 25
  • Herrer B, stableford hcp. 25,1 – 54

Der kåres også en ”Overall klubmester i slagspil”, som vindes af den person, som har den laveste slagsspilscore på de 2×18 huller i slagspilsrækkerne.

“Årets putter” vindes af den person i slagspilsrækken, som bruger færrest puts i første runde, som spilles lørdag.

I tilfælde af lige scores om årets putter. Tælles antal putts også i anden runde. Fortsat lige er der flere vindere.

Hvis du har under handicap 12 skal du spille slagspil. Køn og alder bestemmer hvilken slagsspils række du skal være i. Hvis du ønsker at spille stableford, så er det dit køn og handicap, der afgør din række.

Der skal være 3 spillere i en række for at den bliver gennemført. Hvis der er mindre end 3 i en række, så bliver rækken slået sammen med den tilsvarende aldersgruppe.
Eks. 2 tilmeldte i Old Girl bliver slået sammen med Damer senior, altså vi går ned i alder og ikke op.

Hvis manglende juniore i en række (dreng-pige) rykkes den række i senior og ikke som tidligere skrevet hvor de slåes sammen til en række dreng/pige.

Golfbox styrer fordelingen, du skal bare tage stilling til om du vil spille slagspil eller stableford.

I tilfælde af lige scores i slagspilsrækkerne, findes rækkevinderne ved omspil over 3 huller (15.-17.-18. hul). Er der stadig lige scores findes vinderen ved sudden death play off på 18. hul.

I tilfælde af lige scores i stableford rækkerne er vinderen den med laveste hcp., hvis også det er lige, er vinderen den der har spillet bedst på de sidste 9 huller dag 2.

I tilfælde af lige scores i “Overall klubmester i slagspil”, så spilles der sudden death play off på 18. hul indtil der findes en vinder.

I klubmesterskabet i hulspillet findes vinderen i hver match ved sudden death play off startende på 1. tee.
Hvis finalen i hulspil er lige efter 18 huller, så spilles der sudden death play off på 18. hul indtil der findes en vinder.

Turneringen afvikles efter R&A Rules Limited´s regler offentliggjort 1. januar 2023, klubbens lokale regler samt midlertidige lokale regler.

Brug af golfbiler er ikke tilladt, for hverken spiller eller caddie. Her kan der være undtagelser såsom veteraner eller andre hvor det ikke er muligt for personen at gå rundt pga. helbredet, dette vurderes af turneringsledelsen.

De bedste 16 spillere i slagspil efter 2. runde, uanset række, går videre til klubmesterskabet i hulspil.
Lørdag formiddag spilles ottendedelsfinaler og vinderne spiller kvartfinaler lørdag eftermiddag.
Søndag formiddag spilles semifinaler og søndag eftermiddag spilles finale.

Tilmelding til klubmesterskaberne skal ske senest onsdag den 21. august kl. 12.00 online i Golfbox.
Eftertilmeldinger accepteres ikke.

Startliste offentliggøres senest fredag den 23. august kl. 12.00.

Præmieoverrækkelse sker umiddelbart efter finalerundens afslutning den 25. august 2024.
Der er præmier til rækkevinderne samt til runner up.